[JaD] Alchymista: Hubitel

Tento doposud neotestovaný nápad ležel na mém disku už dlouho. Cílem bylo vytvořit něco na způsob "fantasy deratizátora" jakožto postavy zaměřené na plošné útoky, a tak vzniklo těchto pár odstavců. Bohužel jsem zatím neměl příležitost skutečně si za takovou postavu zahrát, a tak se prozatím nemůžeme bavit o jakémkoliv balancu. Pokud by však někoho článek zaujal a podpovolání si vyzkoušel, určitě pište do diskuse, jaké jsou dojmy.
Napsal JaraJ

Nové podpovolání: Alchymista hubitel

(kombinace alchymisty s hraničářem)


Každého čas od času trápí škůdci. Většinou lidi sužují myši nebo komáři, nás sužují…co vlastně? Ve fantasy světě můžeme najít mnoho větších či menších tvorů, kteří obtěžují běžný lid a obvykle se vyskytují ve větším počtu. Opravdu ale takovéto záležitosti budou řešit stráže? Může to být obtížný hmyz jako například švábi nebo kobylky nebo drobní hlodavci jako myši či krysy…ale někdy se může objevit větší hrozba, a ne vždy je čas čekat na dobrodruhy.

 

Někteří alchymisté se proto začali zaměřovat na hubení škůdců pomocí jedů, ohně a kyselin a na této službě založili řemeslo. Obzvláště ve velkých městech a problematických oblastech se jim velice daří.


Zamořilo vám sklep hejno obřích krys? Zabydlela se vám ve stodole tlupa goblinů? Usadil se ve vašem sadu roj obřích pavouků? V těchto případech dokážou být hubitelé velmi efektivní.

 

3. Znalost prostředí

Vyber si jedno z následujících prostředí, ve kterém se staneš zběhlým:

  • Města a přístavy
  • Vesnice a samoty
  • Sady a pole

Pokud se místo spadající do tebou zvoleného prostředí stane oblastí tvého zájmu, máš výhodu k ověřením Inteligence. Pokud do tohoto prostředí vstoupíš, máš výhodu k ověřením Moudrosti.


3. Hubitelova specializace

Zvol si typ škodné, na kterou se chceš zaměřit: běsi, draci, elementálové, nebešťané, nemrtví, obludy, obři, rostliny, slizy, víly, výtvory, zrůdy, nebo zvířata. Nebo dvě humanoidní rasy (například gobliny a koboldy).


Máš výhodu k ověřením Moudrosti při hledání těchto tvorů a +2 k útočnému číslu proti nim.



3. Hubitelské substance

Hubitel používá ke své práci především tři substance, které ukrývá v lahvičkách a po rozbití jsou rozstříknuty do okolí. Jed, hořlavinu a kyselinu. Alchymista disponuje základními ampulkami všech tří substancí a ty může na vyšších úrovních (9., 13. a 17.) zdokonalovat na pokročilou a mistrovskou ampulku. Lahvička se chová jako vytříbená vrhací zbraň s dosahem 4/12.


Jed

(nepoškozuje prostředí)

Základní ampulka jedu:

  • Tekutina se po rozbití ampulky začne rychle vypařovat a vytvoří oblak jedovatého plynu v oblasti 1 sáh kolem dopadu.
  • Zasažení tvorové získají stav Otrávený a musí uspět v záchranném hodu na Odolnost, jinak utrpí jedové zranění 1k6 + tvá oprava obratnosti.

Pokročilá ampulka jedu:

  • Oblak jedovatého plynu zůstává na místě do začátku tvého příštího tahu.
  • Zranění se zvyšuje na 2k6 + tvá oprava obratnosti a na záchranu si musí hodit každý tvor, který oblakem projde nebo v něm začne či skončí kolo.

Mistrovská ampulka jedu:

  • Oblast se stává jedovatým plynem Hustě zahalená a vydrží na místě dvě kola.
  • Zranění se zvyšuje na 3k6 + tvá oprava obratnosti.

Hořlavina

(poškozuje hořlavé předměty)

Základní ampulka hořlaviny:

  • Tekutina se po rozbití ampulky rozstříkne a pokryje oblast 1 sáh kolem dopadu a potřísnění tvorové mají nevýhodu k Nenápadnosti díky silnému zápachu.
  • Zasaženou oblast je následně možné zapálit a tvorové v ní musí uspět v záchranném hodu na Obratnost, jinak utrpí ohnivé zranění 1k8 + tvá oprava vlastnosti.

Pokročilá ampulka hořlaviny:

  • Je možné opatřit ampulku zápalnou šňůrou či knotem, který můžeš za bonusovou akci zapálit už před vržením. Tekutina tak vzplane ihned po dopadu.
  • Zranění se zvyšuje na 2k8 + tvá oprava obratnosti.

Mistrovská ampulka hořlaviny:

  • Podařilo se ti dosáhnout vlastností alchymistického ohně a zdokonalit je na mistrovskou úroveň. Tekutina se samovznítí při kontaktu se vzduchem a zranění se zvyšuje na 3k8 + tvá oprava obratnosti.

 

Kyselina

(poškozuje všechny předměty)

Základní ampulka kyseliny:

  • Tekutina se po rozbití ampulky rozstříkne a pokryje oblast 1 sáh kolem dopadu
  • Zasažení tvorové okamžitě ztratí své soustředění a musí uspět v záchranném hodu na Odolnost, jinak utrpí kyselinové zranění 1k4 + tvá oprava obratnosti ve dvou následujících kolech.

Pokročilá ampulka kyseliny:

  • Zasažení tvorové obdrží do konce svého příštího tahu stav Otřesený a musí uspět v záchranném hodu na Odolnost, jinak utrpí kyselinové zranění 2k4 + tvá oprava obratnosti ve dvou následujících kolech.
  • Zasažená oblast se promění v obtížný terén.

Mistrovská ampulka kyseliny:

  • Zasažení tvorové obdrží do konce svého příštího tahu stav Oslepený a musí uspět v záchranném hodu na Odolnost, jinak utrpí kyselinové zranění 3k4 + tvá oprava obratnosti ve dvou následujících kolech.
  • Zasažená oblast se promění v obtížný terén a jedovaté výpary v ní způsobí jedové zranění 1k4 do konce tvého příštího tahu každému, kdo v ní skončí své kolo.

 

9. Berme je po desítkách!

Jednou za odpočinek může alchymista jako bonusovou akci či reakci hodit lahvičku Substance rozpínavosti a zdvojnásobit tak rozsah plošného efektu do konce příštího tahu postavy, jež plošný efekt vyvolala. Účinkuje pro jeho, spojencovy i nepřítelovy schopnosti, pokud má jejich efekt fyzický charakter (ohnivá koule, mlha…). Pokud schopnost způsobuje zranění, sníží se při rozšíření na polovinu.

 

9. Vylepšené substance

Můžeš vylepšit jednu z hubitelských substancí na vyšší úroveň.


13. Nekompromisní hubitel

Substance rozpínavosti nyní v kombinaci s Hubitelskými substancemi nemusí způsobit snížení zranění na polovinu, pokud se tak alchymista rozhodne.


13. Zdokonalené substance

Můžeš vylepšit jednu z hubitelských substancí na vyšší úroveň.


17. Vyhlazení

Dokážeš u sebe přenášet jednu baňku libovolné hubitelské substance, pro kterou zasažení tvorové fungují doslova jako dříví na podpal. Její vyrobení zabere dlouhý odpočinek a pro správné fungování je třeba během přípravy použít fragment z prostředí, ve kterém bude použita a kousek těla druhu, proti kterému má být nasazena.

 

Každý tvor zasažený touto hubitelskou substancí zvyšuje udělené zranění všem o jednu kostku zranění. Čím více tvorů tedy zasáhne, tím agresivnější reakce nastává a tím silněji je poraní. Zranění však zvyšují pouze tvorové toho druhu, jehož část těla substance obsahuje, ostatní tvorové jsou pouze zasaženi stejným finálním množstvím kostek.

 

Pokud je tato substance použita v prostředí, na které se hubitel specializuje, je zasažená oblast už v základu dvojnásobná a je možné ji ještě za bonusovou akci zdvojnásobit pomocí substance rozpínavosti.

 

Pokud tato substance navíc zasáhne druh, na který se hubitel už na začátku své cesty zaměřil, vznikne řetězová reakce a účinek substance bude mezi nimi přeskakovat za předpokladu, že jsou od sebe vzdálení maximálně jeden sáh a může tak dojít i k velmi rozsáhlému zásahu až do vzdálenosti 30 sáhů od epicentra.

 

Tvorové, kteří uspějí v záchranném hodu proti použité substanci, nezvyšují zranění ani nepřispívají k řetězové reakci.


17. Mistr substancí

Můžeš vylepšit jednu z hubitelských substancí na vyšší úroveň.


Napsal JaraJ 30.01.2024
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 21 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1429431438446 secREMOTE_IP: 13.58.244.216