Píše:
Shrnutí a závěr:
Diplomová práce Martiny Storchové je pojata jako autorská umělecká tvorba s
doprovodným textem. Tento text ve svém souhrnu příliš nerespektuje kvantitativní normu a z
hlediska kvalitativního má řadu nedostatků: nesourodá je zejména struktura textu a povrchně
a vágně jsou zpracované jednotlivé oddíly. Výběr umělců, kteří mají reprezentovat sklářskou
tvorbu je nedostatečný s ohledem na tradici sklářské umělecké produkce u nás.
Prameny z kterých čerpala informace o jednotlivých autorech nejsou příliš početné ale hlavně
v nich autorka banálně popisuje známé technologické principy a informace,což dokládá její
plytký ponor do problematiky. Stylistickou neobratnost dovršuje i řada gramatických chyb
které neměly být přehlédnuty.
Vlastní dílo tvoří šest skleněných objektů, kde jak velmi stručně popisuje, autorka odkazuje
jejich formu k přírodním tvarům semen nebo plodů. Díla mě o tom příliš nepřesvědčují. Jejich
tvarosloví je velmi nevyrovnané, některé z nich působí, že je autorka použila pouze do
“počtu”. Jediný klad je možné nalézt v dekorativním působení materiálu jako takového.
Dalším plusem může být i pokus o práci s náročným materiálem a technologií. Práci
hodnotím stupněm E , všechny kritické připomínky adresuji autorce k obhajobě.