Pokud bych měl Legendy vymezit vůči DnD3/4, zdůraznil bych větší důraz na příběh ve hře, nikoli však na úkor potenciální akčnosti. V základu Legend stojí mechanismy, které povedou hráče k tomu, aby jejich postavy nebyly jen "Elf kouzelník", ale aby měly jasné cíle, povahové rysy a konfliktový potenciál a hlavně, aby všechny tyto veličiny hráči používali při hře.
Mám-li srovnávat s Burning Wheel, mají Legendy podstatně kompaktnější pravidla, nebudu však zastírat, že BW pro nás byl vskutku podnětný inspirační zdroj.
Co se týče FATE, nechtěli jsme jednak vstupovat dvakrát do téže řeky (Příběhy Impéria, které jsme vydávali na podzim jsou na FATE postavené), druhak nechceme příběhovost a důraz na příběh promítat do hry zvyšováním příběhotvorných pravomocí hráčů postav. V Legendách se více hází kostkami, více se boostrují postavy a vůbec je zde oproti FATEu více "game" prvků.
K chystanému DRD2 se mi vyjadřuje špatně, protože informace o jeho podobě jsou značně kusé. Výcházím-li z toho, že je to hra s potenciálem komerčního úspěchu u věkové skupiny 13-15 let, nacházím rozdíl již zde - hru se snažíme cílit na starší publikum, řekněme od 15ti let nahoru, nemáme navíc komerční ambice (resp. na prodejnosti Legend nestojí a nepadá naše podnikání - naopak u Altaru je DRD vlajkový produkt na jehož prodejnosti je existence Altaru závislá). V obecné rovině bych se proti DRD2 vymezil odlišností pojetí settingu.
Zvěd, vrah, obchodník i zaklínač mohu být postavy jak tradiční, tak neotřelé - záleží na pojetí a na tom, jak je hráči budou hrát. Jsou to jen názvy :) V té kratičké upoutávce jsem chtěl poukázat zejména na to, že hráči nejsou vázáni na archetypální povolání (válečník, hraničář, čaroděj, zloděj), ale že mají neomezenou volnost výběru.
Nicméně při vytváření settingu pro hru se snažíme soustředit na ty herní prvky, které budou do hry vkládat zajímavé situace. Hráči se budou snažit překonávat slabé stránky svých postav, jednotlivé národy budou mít různorodé rysy a handicapy - příkladem mohou být trpaslíci s chorobnou touhou po bohatství, jejichž hráči se budou ve vypjatých situacích snažit tuto touhu překonat...
Legendy vytváříme právě proto, že styl hry, které máme rádi a který do nich chceme vtisknout nám doposud žádný systém plnohodnotně neposkytnul. Máme rádi hry se silnou atmosférou, dobrým příběhem, ale přitom si rádi zabojujeme, zašoupeme figurkama po plánku a zachřestíme kostkami...