-1 Nějaké vysvětlování pravidel a tak. Sirien dal se svou typicky protivnou arogancí opovržlivě najevo svou nechuť studovat rozpracovaná pravidla a půlku toho navíc zapomněl, ale Marky mu trpělivě a ochotně všechno zase vysvětlil znovu.
Sirien poznamenává, že vidí možný exploit v tom, že pokud vykoupení z Jizvy zvyšuje Ohrožení, logické je neustále hlásit Jizvy (popř. zvednout Ohrožení o něco málo na začátku a pak hlásit Jizvy). Marky vysvětluje, že to tak úplně není - neodvratná gradace Ohrožení způsobuje, že občas nastávají chvíle, kdy člověk chce, aby nějaká akce prošla. Plus nějaké další důvody. (Ukáže se, že měl vcelku pravdu, i když Sirienovi zpětně přišlo, že v tom velkou roli hrálo rozhodování o manévrech, viz 5. kolo.)
0 Tvorba postav.
Obě mají Level 6, Bojovník 4, Kejklíř 2, Tělo 7, Duše 4, Vliv 3. (Tj. stejné zdroje i bonusy k hodům). Aby to nebylo tak suché, následuje rozlišení pomocí zbraní a ZS:
Šermíř: meč (kvalitní, přesně zdarma) a štít (obrana zdarma - v boji 1:1 efektivně nulová mechanická výhoda), armor (-1 na relevantní vyčerpání). ZS: Gladiátor (Přesně, Mocně, Lstivě zdarma), Cit pro zbraň (+1 manévr), ??? (Přesně, Mocně a Lstivě zdarma pro pohybové manévry).
Kopiník: dlouhé kopí (kvalitní, lstivě zdarma +1 manévr navíc), nějaké nože, armor (-1 na relevantní vyčerpání). ZS: Gladiátor (Přesně, Mocně, Lstivě zdarma), Pádný úder - relevantní akce snižují armor o 1, Děsivá přesnost (+1 manévr pro vrh nožem).
Zbylé sloty na ZS jsme zahodili s tím, že v nich je něco co se v v téhle scéně neuplatní. Oba bojovníci mají dost manévrů zdarma - snad jsem zdůraznil všechny, které jsme platili.
Následně si Marky bere šermíře a Sirien kopiníka.
1 Rozhazuje se iniciativa. Marky poznamenává, že se to dělá jen, pokud fikce nepřihrává inku jedné ze stran, což se na šedé pláni neděje. Sirienovi přijde, že by dlouhé kopí mělo dostat inku, ale whatever, proč to nehodit. Beztak Sirien Inku vyhrává. Snaží se snížit si Ohrožení - Marky ujasňuje, že žádná akce nemůže poslat Ohrožení níž, než dává smysl ve fikci, v tomto případě pod 2 kde začínáme - případný propad se přetaví do Výhody. Sirien to chvíli zvažuje a pak ponechává akci a jde si pro výhodu, protože u shodných postav mu přijde, že buffer do začátku nebude na škodu a navíc s trochu realistickým pojetím boje to dává i fikčně smysl. Marky kontroje protiakcí snížení vzdálenosti a odražení štítem.
Oba hlásí Přesně, Sirien vyhrává, Marky pouští, Sirien hraje Lstivě z kopí a bere 2 Výhody.
- _sir: O: 2, TDV: 7 4 3, V2
- mar: O: 2, TDV: 7 4 3
2 Sirien opět vyhrává inku. Hlásí úder na štít, ztažení a bod, jde si pro jizvu na noze. Marky kontruje zachycením kopí ve štítu a přeražením ratiště. Oba hrají přesně, Marky vítězí, ale nehraje mocně (zbývá mu lstivě, kopí by mohl zničit). Sirien se vykupuje z Výhody.
- _sir: O: 3, TDV: 7 4 3
- mar: O: 2, TDV: 7 4 3
3 Marky vyhrává inku. Hlásí útok na nohu, jde si pro jizvu. Sirien kontruje protiútokem - nečekané zkrácení vzdálenosti, sražení štítu stranou a úder, chce zvýšit Ohrožení. Oba hrají Přesně (Marky cílí, Sirien provádí manévr vyžadující precizní timing a orientaci), Sirien vyhrává, obratem hraje Mocně (za Tělo). Protože Lstivě nehrozí a stálo by to 3 zdroje, tak to Marky pouští.
- _sir: O: 3, TDV: 6 4 3
- mar: O: 3, TDV: 7 4 3
4 Inku má Sirien. A začnou se dít věci :) Sirien hlásí sražení silným úderem a zvednutí ohrožení - obratem se ale rozmyslí a místo toho hlásí, že raději prorazí zbroj a půjde si pro Jizvu. Marky riskuje a hlásí protiakci že v okamžiku úderu na nohu vyskočí a přidupne kopí k zemi, chce zvýšit Ohrožení. Marky hraje přesně. Sirien riskuje a přesně nehraje - a přesto vyhrává. Přesně dle záměru obratem hraje Mocně.
Tady jsou dva zajímavé momenty - chvíli jsme řešili, jestli je pro mě lepší jít si pro to zvýšené Ohrožení nebo pro tu Jizvu. U Ohrožení bych nemusel vynechávat Přesně, protože Mocně by nebylo tak důležité, takže by zbývalo Lstivě (Ohrožení by šlo nahoru tak jako tak, buď o 2 nebo o 1 za cenu disponibilních Zdrojů) - na druhou stranu jít si pro Jizvu znamenalo možnost vyždímat najisto disponibilní Zdroje a zvýšit Ohrožení, nebo seseknout zásoby Zdrojů v Jizvách. Jedna z těch možnosotí byla možná lepší, každopádně si byly dost rovnocenné, aby si reálně konkurovaly a na pohled nešly snadno rozsoudit. Zpětně Sirienovi přijde, že si Marky v tenhle moment měl nechat dát Jizvu 1 a vyhnout se následnému fatálnímu fikčnímu následku vykoupení (obdobně kdyby Sirien šel pro Ohrožení, tak by se mu naopak vyplatilo vykoupit). Nicméně Sirien tohle kolo prostě vygradoval sázky a hrál riziko a vyplatilo se mu to.
Marky zde uvažoval o spálení štítu a vzetí jizvy 1 - na což se Sirien xichtil, protože si dal práci s formulováním fikčních záměrů v minulé i této akci tak, aby štít udržel pryč ze hry.
Marky se nakonec vykupuje z Těla.
- _sir: O: 3, TDV: 6 4 3
- mar: O: 4, TDV: 3 4 3
5 Marky má inku. Sirien poznamenává, že ve fakt realistické hře by jí teď měl dostat on z titulu fikce, ale že whatever a jen čeká, že Marky to převzetí Inky zahrne do popisu a záměru své akce (což se stalo).
Marky hlásí, že jak ho ta rána odhodila, tak se pokouší odvalit ještě dál a zvednout se a jde si pro snížení Ohrožení. Sirien prohlašuje, že si tím pro kopí netradičním manévrem totálně rozhodil postoj, vzdálenost, úhly, úchop zbraně - chce odkrokovat bokem a obnovit si postoj, přitom doráží ležícímu Markymu na nohy, aby si udržel vzdálenost a taky si jde pro snížené Ohrožení. Marky riskuje a nehlásí Přesně (protože si plánoval, jak se Lstivě vyšvihne na nohy...) a padá mu to fakt dobře. Sirien také hraje Přesně a padá mu to ještě líp, takže vyhrává.
Sirien zde váhá nad Mocně, čímž by cena vykoupení přeskočila Markyho zbývající Zdroje Těla. Vykoupení by pak Markyho stálo jizvu, což zní dost lákavě. Nakonec se Sirien rozhodne, že matagame by to udělal, ale že začal souboj simulačně a fakticky jeho postava neví, kolik Makrymu zbývá, zato vidí, že to je schopnější bojovník, než se zdálo, takže ho nechce podceňovat a Mocně nedává, aby mu zbylo Lstivě. Markymu se představa Siriena s Ohrožením 2 a Výhodou 1 vůbec nelíbí a rozhodně se vyplatit - a dobrovolně tak činí z Jizvy a popisuje si, jak mu nabídl příležitost k probodení nohy, jejíž využití Siriena ale přimělo zůstat k němu blíž, než by bylo optimální.
pocestě padá výměna: M: play unsafe / S: do toho. Já sem safe na druhé straně toho dlouhého kopí, kdybys mě hledal. Obojí se záhy ukázalo být velmi prorocké...
- sir: O: 3, TDV: 6 4 3
- mar: O: 5, TDV: 2 4 3, J: 1
6 Marky se dobrovolně vzdává inky na základě fikce. Sirien mu chce roztrhat nabodnutou nohu na hadry a jde si pro jizvu. Marky hlásí protiakci sekem na nohu, který má Siriena srazit a zvýšit mu ohrožení. Marky hraje Přesně. Sirien opět riskuje a v krvelačnosti Přesně vynechává (Lstivě by Markyho natvrdo donutilo se vykoupit a vykoupit se z Mocně by ho stálo Jizvu 2 - tak nebo tak by skončil s Jizvou 2). Marky vítězí a hlásí Mocně, Sirien se znechuceně vykupuje.
- _sir: O: 4, TDV: 3 4 3
- mar: O: 5, TDV: 2 4 3, J: 1
7 Sirien vyhrává inku a hlásí útok na zápěstí, jde si pro Jizvu. A Marky zjišťuje, že je fakt v extra blbé situaci - rozhodne se riskovat, ránu nechat projít a ušetřit si tak vlastní akci. Sirien tedy hází pouze na Zkoušku, dává Přesně, uspěje, dává Lstivě a způsobuje Jizvu 2.
Tady nastaly dva zajímavé momenty. Zaprvé Sirien si musel vybrat mezi odzbrojením (zvýšení Ohrožení) a útokem na zápěstí (Jizva). V realistické hře by tam neměl být rozdíl (útok na zápěstí je faktická podoba odzbrojení) - v heroičtějším žánru ale pohoda.
Zadruhé tu opět nastala diskuse o to, zda je výhodné jít si pro Jizvu místo odzbrojení (resp. zvýšení Ohrožení popsané jako odzbrojení). Situace je poměrně ambivalentní, Marky zde tvrdí, že by bylo lepší jít si pro Jizvu. Sirien o tom ale není přesvědčený a navíc už cítí krev na jazyku, takže na odzbrojování kašle.
Marky vyhlašuje svou akci - rozhodne se bluffovat a hrát vyřazeného a nalákat tak Siriena blízko a chce mu tím zvýšit Ohrožení. Sirien se rozhodne, že vzhledem k tomu, že Marky nemá žádné vážné zranění, dává smysl, aby si koupil Obranu (za Duši, proti bluffu) a kontruje tím, že pokud uspěje, tak si uvědomí Markyho bluff a naopak využije Markyho nečinnosti k tomu, aby uskočil stranou a získal odstup a jde si tím pro snížení ohrožení. Marky vyhrává a hlásí Mocně za Vliv, Sirien mu to pouští (protože ho moc nenapadá jak vyčerpání ospravedlnit a vlastně mu přijde i cool, aby Marky uspěl, protože by jinak ve scéně nedošlo na jedno hnusné překvapení, co má v rukávu. Resp. u pasu.)
- _sir: O: 5, TDV: 3 3 3
- mar: O: 5, TDV: 2 4 2, J: 1, 2
8 Sirien Markymu pouští inku. Marky hlásí natažení na sebe a prokousnutí krční tepny. Chce zabít. Mrmlá při tom, že to není mechanicky zrovna výhodné v daný moment, ale že už moc netuší, co jiného zahrát. Sirien hlásí odtažení - a tasení dýky a její zaražení břichem přímo do hrudního koše. Chce zabít. Marky nehlásí manévr, Sirien hlásí přesně a vyhrává. Hlásí mocně. Marky se vykupuje za cenu jizvy 2 rozpáraných vnitřností.
Tady mimochodem nastal ze Sirienovy strany neúmyslný glitch - 2 manévry na nůž měl mít pouze pro vrhání, nikoliv pro close combat. Marky by to zvládnul ustát jen s Jizvou 1 místo Jizvy 2 - což by nicméně celkový výsledek ani další dění moc nezměnilo.
Sirienovi na druhou stranu přijde, že tu Marky měl hrát spíš Přesně. Mocně by žádnou výhodu nepřineslo (Sirien by se beztak vykupoval za 1 Jizvu) a Lstivě u smrtící akce nemá význam.
Protože se Marky vykoupil ze smrtící akce, zvyšuje Sirienovi Ohrožení tím, že jej stáhne k sobě na zem.
- _sir: O: 6, TDV: 3 3 3
- mar: O: 6, TDV: 2 4 2, J: 1, 2, 2
9 Sirien se před inkou ptá, na kterou ustranu se převalili. Marky volí že se převalili na jeho levou stranu (se štítem) - což nebylo nejlepší, protože tím sice uvěznil Sirienovu ruku se zbraní dole, ale stejně tak uvěznil svou zdravou ruku, nahoře mu zbyla ta poraněná a navíc leží k zemi zraněnou nohou - Sirien to s chutí vypichuje a fakticky tak Markyho nutí aby jakoukoliv další akci hrál s Náročností.
Inku vyhrává Sirien. Situace se mu krutě nelíbí, hlásí že kudlu v ráně ještě trochu otočí, aby to zabolelo, vytrhne jí a odvalí se pryč. Marky kontruje, že si uvolní levou ruku ze štítu, hmátne po Sirienově noži a vytrhne mu ho. Nastává weird moment kdy protiakce Sirienovi formálně odporuje, ale fakticky nikoliv a Sirienova akce zase nijak nebrání Markymu (Sirien namátkou napsal, že nůž bere s sebou, ale ve skutečnosti mu byl dost ukradený - tzn. klidně ho Markymu nechá. Marky zase jde hlavně o získání nože a Siriena klidně nechá odvalit pryč). Shodnou se, že nejlepší řešení je prohlásit, že nejde o spor, ale o dvě nezávislé zkoušky.
Sirien failne, ale zaplatí Zdroje z Jizvy 1 - prohlásí, že jak se odvaloval, Marky ho ještě kousl do krku, ale ne dost hluboko, aby to bylo vážné zranění. Při uskočení k sobě stahuje kopí a hraje tak Lstivě - Vykoupení ho stojí Ohrožení +1, ale Lstivá akce mu ho snižuje o -2.
Marky si zaplatí Přesně a failne. Chvíli to vypadá, že akci zahodí, protože ho nenapadá jak se vykoupit - nakonec vezme Sirienův návrh, že vytrhl nůž, ale bolestí sebou praštil o zem a zhmoždil si levé rameno. Markyho akce byla Duševní (mastiřkář - znalost těla - snaha vytáhnout kudlu z těla bez dalšího poranění) a Marky se vykupuje z kombinace Tělesné jizvy a disponibilní Duše a bere si Výhodu (přetavuje nepotřebné Duševní Zdroje do potřebné Výhody 1)
// tady nastal další glitch, když se u Siriena během hry nereflektovalo (resp. Sirien zapomněl reflektovat) zvýšené Ohrožení z té smrtící akce a původně se vykoupil s tím, že mu 1 Tělo zbývá a odvaluje se s Ohrožením 4... holt textové editory a Sirien co si sotva připomněl, jak ta hra funguje. Opět to naštěstí fakticky nemělo na průběh ani výsledek scény žádný významný vliv)
- _sir: O: 5, TDV: 0 3 3, J: 1
- mar: O: 6, TDV: 2 1 2, V: 1, J: 1, 2, 2, 1
10 Marky vyhrává inku a vrhá nůž. Náročnost bere z Výhody a hlásí zabít. Sirien se zvedá a jde si pro snížení Ohrožení. Marky hraje bez manévru, Sirien hraje Přesně a vyhrává, logicky hraje Lstivě a snižuje si Ohrožení o 2.
- _sir: O: 3, TDV: 0 3 3, J: 1
- mar: O: 6, TDV: 2 1 2, V: 1, J: 1, 2, 2, 1
11 Marky platí z Duše Rychle a vyhrává Ini. Přechází na social combat a apeluje na Siriena, ať ho nedoráží. Zde testovací scénu ukončujeme - další pokračování je zjevné, Marky uspěje a Sirien ho nechá nebo neuspěje a nějak se dovykoupí a přežije, nebo uspěje či se vykoupí Sirien, v další akci si dál sníží ohrožení a pak Markyho (který efektivně nemůže dělat nic bez platby Náročnosti, kvůli které by se musel ale pokaždé dál jizvit) prostě rozbodá jak jehelníček.
Marky: Jestli budeš mít chvíli, tak to po mě ještě prosimtě kdyžtak checkni.