LokiB: Tak můžu přijmout stoicky fatalistický postoj, prohlásit "studia se mlátěj po hlavě nejlacinějšíma tretkama, filmy už budou jen obsah žumpy zabalenej do takový hromady CGI, že se stanou nepřístupné pro epileptiky, whatever. Nebo to můžu zhodnotit s nějakým zaujetím, které mi k tomu zbývá.
Zároveň Tebou používaná logika má dost značné díry. Zaprvé pokud tu je poptávka po neshitovejch filmech, pak se na nich dá vydělat, že. Třeba tím, že relativně nízkorozpočtovym Deadpoolem vyděláš víc, než profláknutou a vysokorozpočtově tvořenou zaběhlou značkou. Zadruhé, to, že mám kolonku PG13 komiks neznamená, že jí musím vyplnit filmem, který by šel s R udělat líp - ten film můžu udělat v R a kolonku PG13 pro daný rok vyplnit něčím jiným. Zatřetí fakt, že máme rozpis superhero filmů na 10 nebo kolik let dopředu není nutně špatně - spíš teoreticky až naopak, mít příběh rozčrtnutý dopředu a ne ho látat znovu a znovu s každým dalším dílem je tak nějak to, co spíš obecně chválim.
Co se týče poptávky a nabídky, to je docela složitější. Problém začal na straně nabídky - někdo přišel s filmem co stál na něčem jinym (CGI atp.), někdo další ho trumfnul... najednou dostal někdo dojem, že klíčem k úspěchu je právě přetláskání těhle věcí na úkor čehokoliv a jak se stalo už mnohokrát dřív, najednou se všichni mohli zcvoknout, aby nabídli právě tohle (podobná story se opakuje znovu a znovu napříč odvětvíma, další aktuální je například snaha tvůrců mobilů mlátit se po hlavách rozlišením displayů (už pradávno překročilo okem rozlišitelnou hodnotu, vesele dál roste) a rozlišením foťáků (už pradávno překročilo hodnotu, u níž by bylo klíčovým prvkem kvality fotky)).
Na straně poptávky pak máš dva faktory - jedno je ten, že část diváctva vzala tuto filozofii za svou a jo, prostě chtějí mrtě CGI. Osobně mi to přijde stupidní, ale ani ne tak kvůli filmům, jako spíš protože mi obecně přijde stupidní, jak sou lidi ochotný propadnout diktovaným trendům a zvnitřnit si je (opět, další story co se děje napříč odvětvími, v tomto případě takový módní průmysl jako celek třeba, i když v Naokiho oblíbené show Adam ruins everything bylo nedávno dost dalších funny příkladů, třeba s hygienou nebo svatbama atp.) Druhá starna mince je, že když většina filmů, co de do kina a prakticky všechny filmy určitých žánrů, co jdou do kina, nenabízí alternativu, tak ano, lidi na ně choděj. Otázka je, jestli by chodili i na filmy (nebo ještě víc na filmy) co by daly důraz jinam.
Co se Khanova hněvu týče tak jako já Ti ho nenutim. Pokud chceš živější herecké výkony, víc CGI atp., možná bych Ti víc doporučil Undiscovered country nebo First contact.
Osobně radši oželim to, že efekty nejsou úchvatně živý a realistický, když se v té bitvě děje něco zajímavého, srozumitelného a dějově hodnotného, než když dostanu CGI diskotéku, ale nutit Ti to nebudu (ostatně proto mám třeba rád Babylon 5, i když ty efekty a tak tam sou dost nic moc).