Gurney, tvůj přistup byl právě dost podobný dotazům některých hráčů po hře (tedy po jednom herním sezení třeba na conu , proto si myslím, že je to přistup nezávislý na hře se mnou. Vcelku tvůj postoj chápu,lidé často chtějí mít jasno v takových otázkách ve fiktivním příběhu, ale realita taky nedává jasné a jednoznačné odpovědi,takže když herní svět vytvářím jakoby z pohledu postav, na tyto otázky ani nemůže existovat jednoznačná odpověď, a to ani po hře. Když ne z jiných důvodů,tak protože když jedna postava na základě svých zážitků věří , že jde o magii, zatímco druhá - která zažila ty samé situace - si zase myslí, že je to technologie a pro třetí to je duševní postižení, tak kdybych na konci příběhu rozhodl, že to bude třeba magie (nebo technologie, to je jedno), degraduju myšlení dvou postav (i jejich hráčů) na pitomce, kteří třeba dva nebo tři roky reálného času žili v bludu. Navíc si myslím, že pokud je magie evidentní magie, třeba i jako dodatečné vysvětlení, ztratí se její efekt v příběhu (alespoň v tom z pseudoreálného světa) Jasné a jednoznačné vysvětlení je s magií v rozporu.