jo a počet atributů...
- GURPS 8 plus hromada dalších čísel.
- Shadowrun 9 plus hromada dalších čísel
- d20S 6 plus neuvěřitelná hromada čísel
- Storyteller 9 plus (podle hrané hry) jakž takž hromada čísel
- HERO system 13 a hromada čísel
- BRP 7 a celkem rozumná hromada čísel
k tomu přičtěte různé počty kostek, systém na určování HP, damage, obtížnosti, speed, size a další zbytečnosti. Vždyť sheet pro d20 jsou jen čísla!!! a dokonce BRP Call of Cthulhu vypadá jako hora čísel.
na sheetu kterej jsem navrhl zabírají čísla přesně 1 osminu prostoru sheetu. Neřeší se jejich přepočty, modifikátory, sčítání, odčítání a další kraviny. Máš prostě čísla.
Skilly zabírají 2 osminy, ale to ještě řešim jestli je neudělat úplně jinak, protože mám setting-specific skills list o 60 položkách, což je uznávám dost.
jen vás prosím abyste nad tím neuvažovali jako nad 12 atributama, se kterejma se pak manipuluje jak bývá v systémech zvykem. Jsou to pevný čísla, který se mění velmi málo a mají jasně danou roli v systému a velmi širokou roli pro popis postavy.
takže prvotní seznam atributů, který se bude měnit v závislosti na settingu, je takovýhle:
Atletika - Athletics
(plavání, skákání, šplhání, vrh, sprint, vytrvalostní běh)
___efektivita vědomých projevů síly.
Vypětí - Exortion
(běs, druhý dech, zoufalý výpad, odplazení se z posledních sil)
___projevy vnitřní síly.
Akrobacie - Acrobatics
(ohebnost, rovnováha, gymnastika)
___schopnost cíleného využití tělesného potenciálu.
Zručnost - Dexterity
(koordinace, přesnost, manipulace)
___propojení vědomí a těla k dosažení záměru.
Klam - Deception
(lhaní, převleky, důvtip)
___skryté ovlivňování ostatních.
Vliv - Impression
(okouzlení, přesvědčování, vyjednávání)
__otevřené/veřejné ovlivňování ostatních.
Kradmost - Stealth
(podsunutí myšlenky, utajení včetně plížení, nenápadnost)
___zastřít svou přítomnost a úmysly.
Vnímání - Perception
(předvídavost, smysly, odhad)
__schopnost odhalit přítomnost a úmysly.
Houževnatost - Tenacity
(otrava, nedostatek kyslíku, teplotní extrémy, dlouhodobý nedostatek spánku, krvácení, infekce, podvýživa, vyčerpání, bezvědomí)
___Ověřuje následky dlouhodobých vnitřních problémů organismu.
Vůle - Resolve
(zadržení dechu, soustředění, udržení se vzhůru a při vědomí, odmítání pokušení, hlad, bolest, halucinace, běh na dlouhou trať)
___následky dlouhodobých vnitřních problémů osobnosti.
Intelekt - Intellect
(paměť, učení, efektivita myšlení)
___hrubý potenciálu mysli, krystalická inteligence.
Intuice - Intuition
(vidění souvislostí, vynalézavost, tvořivost)
___měkké možnosti mysli, fluidní inteligence.
První můj návrh na propojení je:
_Athletics+Exortion+Tenacity.........Tělesný potenciál
_Stealth+Acrobatics+Deception........Vláda tělesnému potenciálu
_Perception+Intuition+Impression.....Potenciál osobnosti
_Resolve+Intellect+Dexterity.........Vláda osobnosti