Naštěstí D&D je hodně flexibilní, takže taková úprava, která by tohle zohlednila by neměl být problém.
Jinak mi Andtom zase připomněl, jak jsou hráči různí. Tuhle jsme hráli Qin (hra, která se odehrává v Číně) a slabina mé postavy je Zvědavost krysy. A za její hraní nemáte (alespoň co vím) žádné výhody, ale to mne naopak mnohem víc vedlo k tomu, abych fakt všude strkal nos a uprostřed noci šel dlouhou cestu lesem k údajně strašidelné svatyni, abych se podíval...
Zatímco kdybych věděl, že za to "budou XP" tak by mne to nejspíš dost štvalo a otravovalo. Takhle vím, že to vyšlo ze mě a z toho jakou mám postavu a mám z toho lepší pocit, než kdybych to hrál "za odměnu".
Čímž se oklikou dostávám k tomu, co psal Corvus. Někdo to bude přehánět, protože mu jde o mechanickou odměnu a tím se ta vlastně stává kontraproduktivní. Někdo to bude přehánět, aby měl pocit, že dostál roli. Stejně jako herci na divadle jsou víc nalíčení než normálně, aby to na nich bylo z jeviště vidět. A jsou hráči, které by to vyloženě štvalo.