Hih. Takova zpetna inspirace muze byt dobra vec. Treba kdyz vezmes hvezdny valky, z toho KOTOR 2, a podle toho zpetne udelat SW s presne takovou atmosferou ... mnami. Verim ze SW film s atmosferou kotoru (druheho dilu, ovsem. prvni byl tradicnim sw podobny hodne moc) by se mi libil vic nez celej anakin s jeho noooooooo.
Akorat neivm, jak moc lze tohle aplikovat na dnd -> dnd movie -> dnd, vzhledem ke kvalite dnd movie.
bibgy (jako ten carodej co vymyslel "bigbyho urazejici prst" ?): nooooo.
uprime ...
kolovy souboje sajou. jako moc. ono v papirovym rpg to moc jinak nejde, pac GM proste tezko muze vyhodnocovat 20 veci najednou, ale pocitace to stihaji, takze tohle omezeni neni potreba zachovavat. tohle ... zbytecne, vopruzujici, a nezajimave omezeni ... myslim ... cim jsou kola LEPSI nez realtimove zpracovani?
hele, sveho casu byla deskmanie (uz to krachlo, hehehe). byla tam banda sermiru (jmenovali se krkavci, a meli v prumeru 0.7 oka na osobu. nekecam, bylo jich sem a asi tri z nich meli skleneny oko ... a to pocitam i tu zrzku co jen chodila kolem a vypadala dobre a nesermovala) kteri predvadeli kolovy boj, a musim rict, ze chlapek co na nekoho bezel, pak se zastavil, pet vterin cekal a pak bezel dal, zase se zastavil, zase cekal ... pusobil opravdu legracne, a i obcas kdyz vidim jak si nekdo soupe figurky po mape tak se rozesmeju, i kdyz samozrejme vim, ze na napire to realtime proste nejde.
nejvic mi ale kola prestala sedet kdyz jsem zacal bojovat s mecem v realu, hm. jasne, na jednu stranu neumim firebally, na druhou stranu to vypada fakt hodne jinak.
coz nevadi -- kolovy system je abstrakce, ktera je k tomu aby se to dalo hrat na papire nutna, potrebujes ji, nebo potrebujes jinou abstrakci (vyresit celej souboj jednim hodem a pak popsat, hazet si proti sobe ala Fate, atd), protoze na gm proste nemuzete rvat vsichni a mlatit figurkama o sebe jakoze utocite :)
Proc ale tohle zachovavat kdyz nemusim, to je mi zahadou.