noir píše:
Chytré hry tyhle dvě věci oddělují. Je to moc pěkně vidět na Shadowrunu - druhá edice je ještě měla spojené. Ale ukázalo se, že hráči pak nebojové dovednosti moc nevyužívali. Proto dostali zvláštní bodíky na ne-bojové věci, které podporují charakter a dělají postavu jedinečnou i pomocí čísel. Je totiž jen málo hráčů, kteří si místo kulometů:6 vezmou znalost comicsů: 6.
To proto, že "znalostí komixů" se nedá způsobit zranění a tedy dosáhnout skutečně reálného úspěchu, zatímco hráči věří, že když nepřítele zabijou, tak na jeho místo nenastoupí rovnou další. Ale pokud se dá znalostí komixu něco skutečně vyřešit a stejně účinně jako bojem na meče - třeba v klubu fyziků z MIT utlučeš Sheldona Coopera argumenty o komixu Battmana a získáš obdiv přítomných - tak si hráči budou dávat i tyhle dovednosti. Třetina postav, které si dělají hráči v mém vystému nemá na začátku žádné, nebo jen velmi malé bojové schopnosti. A dokonce i po dvou akcích, kdy je na postavu stříleno je hráč klidně hraje sylem, že opravdu nechce brát zbraň do ruky. "Proč střílet, když se můžu schovat nebo utéct?"
Spize píše:
Co se snažím říct je, že ty CnL a lá DD jsou stavěný spíš na to, že člověk hraje ty drsňáky, tudíž, ve chvíli, kdy člověk váhá mezi dovedností bojovou a nebojovou, už tak nějak z podstaty hry vezme raději tu bojovou. Což mi trochu vadí. Já mám nebojový dovednosti velice rád, ale je nepříjemné volit mezi jimi a bojovejma.
Viz výše - nevýhoda obvyklých CnL je v tom, že jen boj viditelně ukončuje nějakou potíž - když nepřátelům dojdou HP, tak prostě přestanou bojovat, protože umřou. Ale argumenty nemají HP.
Na druhou stranu když se řeší nějaká situace, tak i nebojové schopnosti můžou pomoct k dosažení celkového úspěchu, což už je fajn.
Lotrando píše:
CaL systémy jsou odolnější k powergamingu, protože tě omezují shora.Naproti tomu mi přijde, že skillové systémy ten powergaming můžou snáz nepodporovat - přesněji způsobit, že nebude třeba. Ale spíše mám dojem, že powergaming s CaL ani skilly jako takovými nesouvisí, a že je to otázka vždy výhodného pravidla.
Pokud je vždy lepší mít vyšší dovednost, pak se hráči přirozeně budou snažit mít dovednsoti co nejvyšší.
(Kdyby to bylo jako v reálu, a rostoucí síla by znamenala, že se nevejdeš do sedaček a rozpadají se ti židle pod zadkem, nebo rostoucí inteligence znamenala, že se nemůžeš bavit se stále větším počtem lidí, protože ti přijdou hloupí a kazí ti náladu, tak už to tak jednoznačné nebude.)