skew píše:
Problém není nikdy v tom, zda autor je ochoten dbát na konstruktivní kritiku a opravit chyby, problém je vždy o tom, že jeho názor na to, co je a není konstruktivní kritika se liší od těch, co dílo čtou.
Tak já si dovolím objasnit Tvé objasnění
V případě Kostky a RPG Fóra to obvykle není problém toho jaký má autor názor na konstruktivní kritiku (to je poměrně obecná záležitost), ale o tom, jaký má autor názor na to, co je chyba.
A to je právě ten moment, kdy se vědomostní a zkušenostní převaha místní komunity obvykle střetne s nevědomostí a nezkušeností autora, který
má přece výborný nápad a odmítá připustit, že by jeho výborný nápad byl něco, co před ním už kdekdo zkusil, nedejte bohové dokonce s naprosto tristním výsledkem.
Projdi si diskusi o Voidu a mrkni se, jak dlouho místním trvalo Gedimanovi vysvětlit, že d100 je fakt děsivá kravina a d20 mu bude BOHATĚ stačit. A to je přitom naprosto jednoduchá, očividná a snadno vysvětlitelná záležitost - a trvalo to NĚKOLIK STRÁNEK diskuse.
Pak si projdi diskusi k Dakaře (JO!) a podívej se, jak na příchozí kritiku dílčích mechanik i celých konceptů reaguje York (i toho že ji ne vždy přijme a někdy názor odmítne - ale jde o to
jak)
A to je ten okamžik, kdy ti co by byli ochotní kritiku poskytnou začnou zvažovat, jestli to je worth it se vůbec snažit.
U Yorka (nebo třeba Jersona) vím, že když věnuju čas tomu si jeho práci pečlivě přečíst, udělat si poznámky a skutečně si dát tu dodatečnou snahu mu bod po bodu vypsat konstruktivní kritiku (tak jak má vypadat, což stojí čas a úsilí navíc), tak můj čas nevyletí oknem, protože si to York přečte a vezme to vážně.
U autorů Končiny (nebo u Gedimana) mi je zase zjevné, že mojí kritiku odignorují, protože to do čeho se zákonitě opřu, jak tu už vypíchl Jerson, nejsou detaily, ale celkové koncepty - a je očividné, že oni mají svou víru že jejich koncepty jsou správně - tak co bych se já namáhal, produktivnější si z toho udělat srandu a pobavit tu sebe a pár lidí prosazováním mé geniální představy o gigantické flotile mocných víly lovících vzducholodí která se zvyšuje z výdělku na zotročených vílách, čímž vzniká vílí ekonomické perpetuum mobile které mě brzy dovede k bojové flotile s níž dobydu celý svět.
Silveralius píše:
zkoušeli jste už to někdo aspoň se pokusit zahrát? Jen tak ze srandy, kdyby jste měli čas?
Ne, a i kdybych ten čas měl, nebudu ho ztrácet - je to zbytečné.
Viz moje
TL;DR shrnutí pravidel v #85 - Končina je systémově plochá a šedá, naprosto nudná. Je to další variace na to co jsem už X-krát viděl a hrál, k tomu abych viděl jak bude ve hře fungovat (v podstatě zacrunchovaný freeform) jí hrát nepotřebuju.
Pokud budu mít zájem zahrát si freeform, budu hrát freeform - s RPG úrovní lidí se kterými normálně hraju nám k tomu stačí definovat si resolution mechaniku (tj. čím házíme a jestli jedeme 1dX DC nebo dicepool) a nováčky si freeformem dokážu provést sám podle svého - proč se obtěžovat Končinou (nebo čímkliv jiným)
Pokud si budu chtít zahrát něco co není freeform, vezmu si k tomu pravidla která mají přidanou hodnotu.