Ještě k tomu příkladu - vyvaruj se Agagornovo klišé, tedy tajemný cizinec v kápi, který sedí v temném koutě - je to trapně předvídatelné a hráče to často irituje.
Druhá věc, nebo jse zahrát reakci ostatních. Hraničář se začně navážet do cizince, hostinský ho napomene, že tady je vítán každý kdo platí, tak ať se posadí. Hraničář vytasí meč, a v ten okamžik je středem pozornosti všech v hospodě, kteří se na něj dívají neutrálně až nevlídně (možná až na jednoho dva týpky, co chtějí vidět bitku). Pokud už opravdu přije blíž, může se od nějakého statnějšího jedince ozvat "Hej, my tu svoje potíže řešíme pěstma, když už", nebo cokoliv jiného.
Prostě dát mu najevo, že vytasit na někoho v hospodě meč jen tak je to samé, jako dneska vytáhnout v hospodě pistoli - i ve velkém pajzlu na to lidé budou reagovat, i kdyby měli vytáhnout vlastní zbraně.
To že se zloděj udrží na střeše několik hodin, aniž by spadnul, že v noci (?) pozná shora člověka v kápi od jiného člověka v kápi, to že ho dokáže napadnout po pádu ... nic z toho není tak jednoduché, jak si hráči myslí, a vůbec bych se nebál mu to dát najevo. Kromě toho bodnout někoho do krku nadělá hodně paseky a krve - a jak nenápadný asi bude, když půjde se zakrváceným předkem po městě? I rychlá vražda se musí umět a Sicco nemá spaciální schopnost na zabití jen tak pro nic za nic.
A samozřejmě mrtvola nalezená před hospodou určitě vzbudí pozornost, nejpozději ráno (nemluvě o tom, že se umírající mohl někam dovléct). Určitě si hodně lidí vzpomene, že s ním měl potíže ten hraničář, a pak nastoupí místní správce pořádku, a hraničář se už poveze ... třeba ještě kámoše zloděje práskne.
Prostě zkus si to převést do našeho světa, vzpomeň si na zprávy na Nově nebo tak a neboj se ukázat následky činů. Můžeš napoprvé všechny nechat odcestovat včas, abys nemusel řešit nějaké soudy nebo tak, ale hráči by si měli uvědomit, že nemůžou jen tak zabíjet, pokud nemáš svět, kde je to běžné. Pak nějaké mrtvole vůbec nikdo nemusí věnovat pozornost, to se v reálu v některých zemích taky stává.