LokiB píše:
Tvůj popis naznačuje určitou obavu ze selhání (podobně, jak ta moje citovaná věta naznačuje GMův názor na taktickou hru vs roleplaying) a nechuť k selhání, byť jen ve smyšleném příběhu v oddechové hře.
Možná proto, že v práci něco jako "dobrý konec" nepotkávám, takže selhání navzdory veškerému úsilí není věc, kterou bych chtěl zažívat ještě navíc ve hře, která má být zábavou.
LokiB píše:
Příběhem je tu obecně celý život postavy ... a jestli si do historie při tvorbě postavy někdo napíše "válečný veterán, bývalý otrok na pirátské haléře", tak by mu obdobně nemuselo vadit, když i hranou část příběhu postava jako otrok skončí (otročení je zde použito jako určitý extrémní příklad dopadu neúspěchu, nejde zrovna o něj)
Sice si takové věci do historie postavy nepíšu, ale i kdyby, tak jsou věci, které nechci hrát. Když to vztáhnu na svou Apocalypse postavu, tak je asi možné, aby po nějaké nezdařené akci skončila ve stylu nového Mad Maxe jako krevní konzerva nějakých magorů, v řetězech a bez možnosti úniku. Ale nechci tuhle situaci hrát - když už, tak chci začít až ve chvíli, kdy dostanu možnost uniknout a přitom jim ustřelit hlavu.
Jde o to, že "upadnout do otroctví" není konec příběhu (tedy neměl by být) - to není fáze, ve které bych skončit chtěl a nechal to být, ale naopak chci pokračovat ve hře, abych zjistil, co bylo dál. Naopak zlikvidování vůdce klanu a všech mých věznitelů konec je (přesněji by měl být). Můžu navázat se stejnou postavou dál a klidně třeba hned následující in-game den, ale předchozí příběh se uzavřel a skončil.
Zrovna tak tím že Frodo hodí Prsten do lávy může příběh skončit - a nejen jeho příběh, ale i příběhy všech ostatních, včetně mnohem delších příběhů (třeba Gandalfův). Pokud by ale ke zničení Prstenu nedošlo, tak příběh pokračuje dál a vydal by na dalších pět nebo i víc knih.
Vůbec to není o tom, že jsou postavy "odsouzeny k úspěchu", ale o tom, že se vezme určitý výsek událostí v jejich životě, který má nějaký začátek a nějaký konec, a tím vůbec příběh jako takový vznikne. Bez tohoto rámce je to jen řada událostí, něco jako telenovela bez konce (i když i v ní se obvykle snaží alespoň některé linie ukončovat v určitých sériích).