Vzdušný elementál svými parametry minimálně dvojnásobně překonával parametry stíhačky - přeci jen dokáže urychlit nebo zpomalit cokoliv pohybujícího se v jeho doméně násobkem svého hodnocení, jak by mohl nebýt dost rychlý, aby dohonil stíhačku?
A15 - to byl přesně problém, na který jsme narazili. Jak to, že je mágů tak málo a přitom proti nim není obrana, když jsou tak mocní? Pokud by byly dva gangy a jeden měl ve svém středu mága začátečníka, tak ten gang má strašnou výhodu a okamžitě by převálcoval jakýkoliv srovnatelný gang v okolí. Stav, kdy gangy nemají mága a postulát, že 99% lidí nikdy nevidělo skutečné kouzlo se ukázal jako herně neudržitelný, a zřejmě by v tom světě skutečně došlo k tomu, že jeden z pěti týpků kteří o své místo na zemi musí bojovat bude mág. A magické obrany budou nutností prakticky pro každého, i kdyby měly být slabé.
Prostě nám vycházelo to samé co v DrD - svět obsahující magii a mágy se nemůže tvářit a nemůže být hrán jako normální svět, ve kterém se tu a tam ukáže magie, ale musí s ní být organicky propojen.
Je to stejné jako s hackery v reálném světě - potkal jsem zřejmě jen jednoho skutečného profíka (který nám přednášel), ale úplně každý z nás používá - tedy by měl používat - desítky a stovky hesel, pinů, karet, ověření identity, šifrování, zálohování a podobně, i když se terčem skutečně závažného útoku stane jen 1% z nás. A každá firma má buď vlastního IT specialistu různých schopností, nebo si na to někoho platí. A v každé partě se najde někdo, kdo by alespoň věděl, jak někomu zkusit hacknout účet, kde najít seznam nejprofláklejších hesel a podobně.
Podle mě to s magií ve světě SR muší fungovat úplně stejně. Každá rodina bude mít "magický zámek", který žádného mága nezastaví, ale prostě bude existovat, i když ne všichni ho budou používat. Povědomí o možnostech mágů bude mít každý druhý, i když informace budou zkreslené (přehnané) seriály o čarodějích. Přitom ale o některých typech hrozeb nebudou ani vědět. Každý shadowrunner bude mít nějaké ochranné ohnisko, a ti lepší budou znát i jeho rizika. Budou nějaké ochrany proti vstupu mágů do střežených prostor, možná bude evidenci osob s magickým darem, nebo něco takového.
Ale určitě nebude existovat stav "Jsem šestkový mág s bojovou silou ekvivalentní kombinované brigády a přitom o mně a mých možnostech nikdo nic neví". Možná bude existovat stav "Jsem začátečnický mág, zatím jsem své schopnosti tajil, ale jak se do něčeho pustím, drasticky zvyšuju riziko, že se to o mě provalí".
Nebo možná ne. Já fakt nevím, SR jsem nikdy nevedl a představa, že GM hraje za skupinu oponentů, která má mezi sebou dost účinné magiky mi docela nahání hrůzu v tom, co všechno musí GM připravit a během hry ukočírovat. Třeba to tak není, třeba se takové věci ve většině skupin neřeší, tady fakt nemám srovnání, SR jsme hráli jen necelý rok. Navíc ho další edice dost podstatně změnily.