Jo, Loki, vše až na místě.
Postavy jsou v nabídce číselně stejné, v tomto ohledu zatím není důvod ke změně.
Pro tento příběh navíc také netradičně vsázím na minimální informace do začátku abych nezatížil Váš mozek, řeknu jen to nejdůležitější a ostatní vyplyne ze hry.
S tím, že budu doufat, že to bude ku prospěchu věci... ;-)
Diky Tarfille za dobre pripravenou hru. Skvele jsem si to uzil a bylo fajn si zkusit i jiny system.
Jak budu mit prilezitost, napisu ti soukromy report, ale ta nejvetsi cast je, ze se mi to libilo a skvele jsem si uzil hrani s tvym vedenim :-)
Tarfille, i za mě díky, bylo to v pohodě, zábava, spokojenost.
Měl bych pár poznámek ke scénáři, můžu ti je poslat do PM, jestli nechceš, aby se to probíralo tady.
Pravidla už nebyla pro mě nová, do složitějších mechanik jsme se nepouštěli. Takže ani žádné mechanické problémy nenastávaly.
Jak nejsem nadšený hazeč kostkami, tak je pro mě ten soubojový systém DSA přeci jen dost zdlouhavý. I když statistika celkem jasně říká, jak to asi dopadne, tak ta cesta k výsledku boje je až moc natahovaná. Zejména na nízkých úrovních mě poslední dobou oslovují systémy, kde zejména "minioni" padají spíše jako mouchy ... ne, že by nebyly hrozbou, to jsou, ale když už dojde na boj, tak vyřídit je (ať tak či onak) záležitost pár kol. Jestli při tom stihnout "kousnout" už je věc té statistiky/náhody. Výsledek je nakonec stejný jako v DSA, ale šetří to čas.
DSA je přesně takové, jaké jsem čekal :) Víc k tomu asi není moc potřeba říkat, je to prostě mix DnD 3e s GURPSama, v podstatě velmi povedenej. Na svojí dobu. Bohužel si nese i všechna negativa oné doby.
Loki,
pokud nějaké poznámky máš (jakékoliv!), určitě mi je do PM pošli - bez konstruktivní zpětné vazby se člověk špatně posunuje vpřed... ;-)
Jinak k: sirien píše: Bohužel si nese i všechna negativa oné doby.
Je fakt, že na poslední edici DSA je spousta věcí, které se mi líbí, ale taky pravda je, že je tam několik věcí, které bych sám taky radši nějak změnil či odstranil. Sranda je, že poslední edice vyšla v roce 2015, takže je to v podstatě velmi mladý nebo stále ještě nový systém. Hold, pro Němce je to zřejmě docela vhodné, když je u nich tolik populární, i když mnozí jiní hráči upřednostňující systémy mechanicky volnější sáhnou po něčem jako je Fate apod...
Ono mi přijde, že datum vydání hry s tím nesouvisí. Některé nové hry používají "nový design" a jiné ne. Není to tak, že by dnes muselo vycházet už jen vše v tom novém, a pro "starý" není místo.
Stále jsou lidé, kterým design ala ADND vyhovuje a ok, že mají co hrát. V rozmanitosti je síla.
Ono jedna věc jsou retro klony, které se záměrně snaží vytvořit dojem ze starých pravidel, ale provádí často inovace a druhá pak skutečně vydaná pravidla, která se drží staršího receptu, protože autorovi vyhovuje. Já mám tedy rád oboje, ale ne každému to může vyhovovat.
DSA ve skutečnosti docela věrně kopíruje, kam se posouvají "velká" v angličtině psaná rpgčka, jen s cca desetiletým zpožděním. Edice z r. 2015 nepříliš překvapivě vychází z DnD 3/3.5 (r. 2000, resp. 2003) a GURPS 4e (2004). Nepochybuju o tom, že tak 2025 budou mít oproti dnešku dost zjednodušený mix 5e s něčím dalším.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<